Šis „31 minutės“ tinklalaidės epizodas, vedamas Paulinos Butriūtės kartu su technologijų verslininku Ilja Laursu, yra skirtas išsamiai aptarti dirbtinio intelekto (DI) agentus – jų funkcionalumą, pritaikymo galimybes, svarbiausius privalumus, rizikas ir iššūkius. Pokalbį pradėjęs nuo bendros apžvalgos apie dirbtinio intelekto raidą, Ilja Laurs detalizuoja, kaip DI agentai skiriasi nuo ankstesnių intelekto modelių, pavyzdžiui, ChatGPT, pabrėždamas jų savarankiškumą ir gebėjimą atlikti nuoseklius, sudėtingus užduočių ciklus. Vienas iš pateiktų pavyzdžių yra lėktuvo bilietų užsakymas – DI agentas galėtų ne tik atsakyti į klausimą „kaip nusipirkti bilietus“, bet ir savarankiškai atlikti visus reikalingus veiksmus, įskaitant interneto naršymą, formų pildymą ir mokėjimų vykdymą.
Diskusijoje taip pat analizuojami DI agentų taikymo realiose situacijose pavyzdžiai. Laursas pasakoja apie socialinius projektus, kuriuose naudojami agentai, pavyzdžiui, teisinės sistemos skenavimui, kad realiu laiku būtų pateikiama suprantama ir objektyvi naujų teisės aktų analizė. Šios technologijos persikelia ir į biuro procesus – vykdomos užduotys, pavyzdžiui, el. pašto rūšiavimas ar dokumentų kūrimas, tampa ženkliai efektyvesnės. Taip DI agentai ne tik didina įmonių produktyvumą, bet ir keičia darbuotojų darbo pobūdį, mažindami monotoniškų užduočių apimtį, tačiau kartu sukeldami naujas diskusijas dėl darbo rinkos transformacijos.
Pokalbyje nagrinėjami ir etiniai bei praktiniai iššūkiai, tokie kaip privatumo ir autorinių teisių apsaugos klausimai. Aptariamos grėsmės, kai tokie agentai gali netinkamai apdoroti ar išsaugoti konfidencialius duomenis, taip pat diskutuojama apie tai, kaip DI kūrybiniai modeliai gali kelti iššūkių esamai autorinių teisių sistemai.
Empatija ir „žmoniškumas“ – dar viena esminė tema. Diskutuojama, kaip DI agentai tampa vis labiau įtikinami ir žmogiški, sugebėdami atkreipti dėmesį į subtilias emocijas ir net „pranokti“ žmones socialiniuose įgūdžiuose. Pokalbyje užsimenama, kad tai gali pakeisti patį žmonių bendravimo pobūdį ir sukelti klausimą: ar žmonės norės bendrauti tarpusavyje, kai DI gali pasiūlyti žmogiškų konflikto ar nuovargio problemų neturinčias alternatyvas?
Šis epizodas pateikia daugybę tiek optimistinių, tiek pesimistinių įžvalgų apie tai, kaip DI agentai jau dabar keičia mūsų darbą, socialinį ir asmeninį gyvenimą, formuodami naujas ateities technologijų ribas.
Rodikliai
- Prenumeratorių skaičius: 19900
- Peržiūrų skaičius: 9135
- Patiktukų skaičius: 339
- Komentarų skaičius: 12
- Įkėlimo data: 2024-12-22
- Duomenys atnaujinti: 2025-01-21
Info: 31 minutė su Ilja Laurs: Kaip Dirbtinio Intelekto agentai keičia mūsų gyvenimus, epizodas #19
|